Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dione multiroom
#1
Dear devialet fans,


Currently I have 2 reactors 900 for my music and I love them! I'm living in a appartement so the golds als are little bit to much for now.
For movies I'm probably getting the Dione soundbar but I have one question is it possible to connect the soundbar to the reactors?
Reply
#2
(19-Apr-2022, 21:35)patw Wrote: Dear devialet fans,


Currently I have 2 reactors 900 for my music and I love them! I'm living in a appartement so the golds als are little bit to much for now.
For movies I'm probably getting the Dione soundbar but I have one question is it possible to connect the soundbar to the reactors?
Not at the moment.
Living room: Kii Three/BXT with Control.
Den: Tannoy Precision 8 iDP with TS112 iDP subwoofer.
In the cupboard, waiting for a sibling: 1st gen. Phantom Silver running DOS1
My Phantom Voyage
Reply
#3
(19-Apr-2022, 21:35)patw Wrote: Chers fans de devialet,


Actuellement j'ai 2 réacteurs 900 pour ma musique et je les adore ! Je vis dans un appartement donc les médailles d'or sont un peu trop pour l'instant.
Pour les films, je prends probablement la barre de son Dione mais j'ai une question est-il possible de connecter la barre de son aux réacteurs?

Salut,

Pour le moment il n'y a pas de multiroom ni d'association avec des enceintes, je ne sais pas non plus utiliser la télécommande Sylver, j'avais 2 réacteur 900, son superbe, j'avais déjà testé pour les films, j'avais même branché en multiroom le 4 Devialet, 2 Devialet Sylver à l'avant et 2 réacteur à l'arrière en inversant la gauche et la droite.
J'ai dû régler le volume des réacteurs et des Sylvers pour que le son soit équilibré ainsi que la latence, ça sonnait bien, mais si tu bougeais tu sentais un décalage, c'était un effet large dans toute la pièce, une clarté, mais plus centré en stéréo, des basses énormes dans les hautes lumières, voire trop.
J'ai souvent dû le baisser ou le monter pour bien comprendre les voix dans les films, ou le mettre en mode nuit pour les basses, maintenant j'aimerais pouvoir utiliser mon dos Sylvers avec le Dione, surtout avec la dernière mise à jour du jour de Devialet, vous possibilité de régler les graves et les aigus, possibilité que je n'avais pas avant.
De plus, votre position d'écoute doit être bonne par rapport aux Devialets, sinon la voix centrale va être décalée, je n'ai pas ça avec la barre de son Dione, que vous bougez ou pas, les voix sont toujours bien centrées dans les dialogues, le les effets spéciaux sont clairs et bien placés dans une scène d'un film.
Reply
#4
(19-Apr-2022, 21:35)patw Wrote: Dear devialet fans,


Currently I have 2 reactors 900 for my music and I love them! I'm living in a appartement so the golds als are little bit to much for now.
For movies I'm probably getting the Dione soundbar but I have one question is it possible to connect the soundbar to the reactors?

No, there is no connect out from the Dione soundbar. I have tried to connect the Dione with HDMI and the reactors with an optical cable to the TV.  You get an audio lag with the reactors compared to the soundbar, hence a slight echo which is bothering.  For music, you can connect both to Apple Music or Spotify or Qobuz with Airplay 2.  It sounds terrific, better than the reactor pair alone, a fuller sound with better voices dead center and with no audio lag.
2 phantom Gold
2 phantom Reactor
Dione soundbar
Spotify connect 
Apple music
Audirvana 3.5.44 for Mac
Reply
#5
Thanks everyone for answering so fast.
Maybe in the future devialet wil release some updates to connect it al to each other.
The guy from te audio store told me that the soundbar took a big chunk out of the development capacity.
So now its finally here maybe they gonna invest some more in the software updates en link it al to eachother.
Again thanks everyone!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)