Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stereo Phantom II vs Mono Phantom I
#8
(03-May-2022, 10:00)marius23mvp Wrote: Goedemorgen.
Een klein advies van een amateur - haast je niet en koop de Premiers (tenzij het geen financiële inspanning is).
Een paar II 98 is misschien alles wat je nodig hebt om je ziel te laten genieten.
Naar wat voor muziek luister je meestal als je in de stemming bent voor een auditie? Op welk volume?

Maar in plaats van al deze vragen te stellen, kan ik je beter iets vertellen over mijn ervaring met een paar II 95, en je zult weten wat ik je probeer te vragen.
Allereerst ... je ruimte is enorm, maar ik ga ervan uit dat je een ruimte hebt in een ruimte ... de luisterpositie vanaf je bank. De luidsprekers hoeven dus niet je hele woonkamer te bestrijken, aangezien je waarschijnlijk niet vanuit een verre hoek van je woonkamer luistert, tenzij je van plan bent ze als achtergrondmuziekbron te gebruiken om je gasten misschien te vermaken.
Ik heb een woonkamer van 30 vierkante meter (rechthoekig 6 x 5) en mijn II 95 staat aan de muur, links en rechts van de tv (de enige 3 dingen aan die muur) ... waarschijnlijk niet de beste plaatsing voor hen, maar ze klinkt ongelooflijk ... de kamer dicteert het resultaat en ik heb gewoon geluk gehad, denk ik.
1,8 meter tussen de speakers, en ongeveer 2,5 meter tot de luisterpositie... Ik heb de bank redelijk dichtbij.

Ik heb iemand een paar draadloze Kef LS50 aanbevolen voor een leven van 50 m². De luisterpositie is ongeveer 3,5 meter verwijderd en de speakers staan ongeveer 3 meter uit elkaar.
Ze klinken ongelooflijk slecht ... zelfs nadat hij Kef's KS62-subwoofer had toegevoegd. Nogmaals ... de kamer. Ik kan het niet beschrijven ... maar ze klinken als 2 monoluidsprekers ... het stereopodium is niet "levend".
Er is geen spoor van fijne details en de subwoofer doet volgens mij meer af aan het algehele geluid (plaatsing van de subwoofer is zelfs belangrijker dan de plaatsing van de luidsprekers).
Elke keer als ik hem bezoek, kan ik niet geloven hoe "gewoon" ze klinken ... er is absoluut geen intimiteit bij de auditie.

Terug naar mijn Phantoms ... Ik kan nog steeds niet geloven hoe goed ze klinken bij een laag volume (30 - 50 %), hoe intiem de ervaring is,
Nogmaals, ik heb de 95 db. Ik was eerst een beetje teleurgesteld over de respons na het passeren van 65 - 70% volume, de geluidsafgifte verandert en je kunt zien dat ze niet de kracht hebben om de kamer te vullen als je de behoefte voelt om op hoge volumes te luisteren.
Voor mijn ruimte denk ik dat de 98 db perfect zou zijn geweest. Voor uw ruimte ... wie zal het zeggen ... u zult het zien. Misschien is zelfs de 103 niet voldoende.
Ik voel de behoefte om de auditie-ervaring bijna elke avond te hebben sinds bijna 1 jaar geleden ... zo geniet ik ervan, soms zelfs na 22 uur. Ik sta er nog steeds versteld van hoe delicaat ze de kamer vullen en me het gevoel geven dat ik de scène voor me heb.
Ik luister vooral naar stemmen en instrumenten - het maakt niet uit of het Eric Clapton of Metallica is.

Het grootste slechte dat ik over hen te zeggen had, is het gebrek aan respons op hoge frequenties (naar mijn smaak). Eigenlijk hebben de LS50 wireless van vroeger een betere treble-respons, maar zijn ze vernederd als het gaat om lage tonen. Ik denk dat bij sub-bas niets zo goed presteert bij lage volumes als de Phantoms.

Dit probleem werd gemakkelijk opgelost toen ik ontdekte dat Bluetooth-transmissie in onze dagen niet is zoals ik me herinnerde ... je kunt een luisterervaring hebben, zelfs als je streamt vanaf je telefoon via bluetooth.
Ik gebruik een eq op mijn telefoon (de eq van de devialet-app zal voor mij niet voldoende zijn in termen van hoge tonen die naar mijn smaak zijn - het is helemaal naar boven maar ik heb meer nodig) - genaamd poweramp-equalizer - het doet wat ik wil, en ik was erg blij om te zien dat de Phantoms meer hoge tonen KUNNEN leveren.

Nog een laatste ding ... trek geen conclusies nadat je ze in eerste instantie hebt gehoord ... luister een week of zoiets ... Ik stond op het punt de mijne terug te sturen na de eerste auditie (geplaatst op een paar stoelen ...) maar Ik besloot ze een kans te geven en maakte gaten in mijn muur voor de muurbevestigingen.
Jongen ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Phantoms I of II - Ik zal erg geïnteresseerd zijn om je gedachten te lezen nadat je ze hebt ontvangen.

+1 the best choice is 2x phantom 1 108db also because of the better tweeter
Reply


Messages In This Thread
RE: Stereo Phantom II vs Mono Phantom I - by Johnnydev - 03-May-2022, 15:00

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)